تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

شهر خودرو در وضعیت هشدار!

  • کد خبر: ۵۳۰۸۳
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
شهر خودرو در وضعیت هشدار!
شهرخودرو مشهد که این فصل با چهره‌ای متفاوت و بازیکنان و کادر فنی جوان‌شده پا به مسابقات گذاشت، حالا در پایان هفته هفتم به منطقه خطر جدول رده‌بندی نزدیک شده و در مکان چهاردهم جدول شانزده‌تیمی ایستاده است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با شکست تلخ و سنگین شهرخودرو در سیرجان پیگیری شد. شاگردان مهدی رحمتی که برای یک تقابل حیثیتی به ورزشگاه امام‌علی (ع) شهر سیرجان رفته بودند تا مقابل شاگردان امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر صف‌آرایی کنند، با یک نمایش ضعیف و پُراشتباه با نتیجه ۳‌بر‌۱ مقابل میزبان تن به شکست دادند.
 
شهرخودرو مشهد که این فصل با چهره‌ای متفاوت و بازیکنان و کادر فنی جوان‌شده پا به مسابقات گذاشت، حالا در پایان هفته هفتم به منطقه خطر جدول رده‌بندی نزدیک شده و در مکان چهاردهم جدول شانزده‌تیمی ایستاده است. عنابی‌های مشهدی در حالی در این جایگاه نازل قرار دارند که طی ۲ فصل گذشته شهرخودرو همواره جزو تیم‌های بالانشین و مدعی کسب سهمیه آسیایی قرار داشته و این شرایط به مذاق هواداران مشهدی خوش نمی‌آید.


آسیب‌پذیر در دفاع، بی‌برنامه در حمله

تیم فوتبال شهرخودرو درحالی روز گذشته مغلوب مطلق نبرد سیرجان بود که عملکرد فنی شاگردان رحمتی نه‌تن‌ها چنگی به دل نزد، بلکه با انتقاد‌های فراوانی نیز رو‌به‌رو بود؛ تیمی که فارغ از توجیهات جوان‌شدن و نیاز به هماهنگی و گذشت زمان، هم در فاز دفاعی پُراشتباه و آسیب‌پذیر بوده و هم در فاز هجومی بی‌‎برنامه بود. زوج دفاعی علی نعمتی و فرشاد فرجی در قلب دفاع، زوج ناآشنایی برای شهرخودرو نیست؛ با‌وجود‌این، عنابی‌ها در فاز دفاعی بسیار آسیب‌پذیر نشان می‌دهند، چنان‌که گویی این تیم بی‌دفاع است. البته این وسط نباید از ضعف میلاد فراهانی در خروج‌ها و سامان دادن منطقه پشت‌سر مدافعان گذشت.
 
فراهانی در صحنه گل دوم هم نتوانست پشت‌سر مدافعان را به‌خوبی پوشش بدهد. از‌سوی‌دیگر عنابی‌ها در فاز هجومی نیز بی‌برنامه هستند و به نظر فقط به سطح بالای بازی امین قاسمی‌نژاد دل خوش کرده‌اند. قاسمی‌نژاد در بازی دیروز از‌سوی امیر قلعه‌نویی کاملا مهار شده بود و سایر بازیکنان شهرخودرو هم با مهار این ستاره، گیج، سردرگم و بی‌برنامه به سمت دروازه حریف یورش می‌بردند که نتیجه‌اش خلق‌نشدن موقعیت‌های آن‌چنانی گل‌زنی بود.


چند تصمیم بد و یک شوت خوب

تغییرات متعدد رحمتی در هر بازی اگر نشان از ناآگاهی از شرایط تیمی شهرخودرو نباشد، بی‌‎تردید متأثر از ضعف تصمیم‌گیری و نابلدی‌های مربیگری است. رحمتی درحالی هنوز به ترکیب آرمانی خود نرسیده است که تمامی نفرات تازه‌جذب‌شده با نظر او به تیم اضافه شدند و نمی‌تواند از‌این‌بابت گلایه‌مند باشد یا بهانه‌تراشی کند. از‌طرف‌دیگر او هنوز به آن بلوغ فنی در عرصه مربیگری نرسیده است که بخواهد همچون برخی مربیان بزرگ دنیای فوتبال متناسب با هر بازی، سبک و تاکتیک بازی تیمش را تغییر دهد. شاید به‌همین‌خاطر است که حاصل تغییرات مکرر او در ترکیب تیم در هر بازی، خروجی جز باخت و ناکامی نداشته است.
 
شهرخودرو در دیدار روز گذشته در حالی به ترکیب خط حمله‌اش یعنی زوج قاسمی‌نژاد و الجبوری دست زده بود که رحمان جعفری با ویژگی‌های یک مهاجم نوک به‌هیچ‌عنوان نتوانست زوج خوبی برای قاسمی‌نژاد باشد. نیمکت‌نشین‌کردن الجبوری سریع و ریز‌نقش که در ۲ بازی گذشته به‌خوبی نقش بازیکن مکمل در کنار قاسمی‌نژاد را بازی کرده بود نیز از دیگر‌تصمیم‌های عجیب رحمتی بود. البته در میان نمایش ضعیف شهرخودرو در جدال مقابل گل‌گهر، نباید از شوت ویرانگر صادق صادقی، بازیکن کارگر میانه زمین عنابی‌ها، گذشت که اندکی از تلخی شکست شاگردان رحمتی در سیرجان کاست.


منشا و صادقی علیه شهرخودرو

شاید ستاره بلامنازع دیدار گل‌گهر و شهرخودرو از دید بینندگان تلویزیونی، «گادوین منشا»‌ی نیجریه‌ای باشد که با هت‌تریک در این بازی، اولین هت‌تریک فصل را به نام خودش ثبت کرد و با این گل‌ها خود را در جدول گل‌زنان لیگ برتر نُه‌گله کرد تا از همین حالا سودای آقای‌گلی را در سر بپروراند. با‌وجود‌این، یکی دیگر از ستاره‌های بازی، سعید صادقی بود؛ هافبکی که در ابتدای فصل با حواشی زیادی از شهرخودرو جدا شد و به تیم امیر قلعه‌نویی پیوست. صادقی با‌انگیزه، در دیدار دیروز بار‌ها با حرکاتش قلب دفاع شهرخودرو را شکافت و برای سایر بازیکنان موقعیت گل‌زنی ایجاد کرد. صادقی اگر نگوییم بهترین بازیکن زمین بود، می‌توان از او بعد از منشا به‌عنوان یکی از عناصر تأثیرگذار پیروزی ۳‌بر ۱ گل‌گهر نام برد.


سقوط به منطقه خطر

شهرخودرو با قبول این شکست مقابل گل‌گهر سیرجان با ۷‌امتیاز تا پله چهاردهم جدول سقوط کرد؛ سقوط آزادی که حالا هواداران فوتبال مشهد را که هنوز فاصله زیادی از نابودی تیم‌های محبوب شهرشان ابومسلم، پیام و سیاه‌جامگان نگرفته‌اند، کمی نگران کرده است. فروش بی‌حساب و‌کتاب بازیکنان کلیدی تیم پیش از فصل، جذب بازیکنان بی‌کیفیت و جوان غیربومی و انتخاب کادر فنی بی‌تجربه، همه و همه امروز به کابوسی برای شهرخودرو بدل شده است. ۴ شکست از ۷ بازی در شروع لیگ برتر بیستم شاید چندان وحشتناک نباشد و با توجیه جوان‌بودن تیم و پوست‌اندازی ساختار تیمی، قابل هضم باشد؛ اما نمایش ضعیف و کسل‌کننده شهرخودرو، آینده این تیم را چندان روشن تصویر نمی‌کند.


تعریف عجیب قلعه‌نویی از شهرخودرو

سرمربی کهنه‌کار گل‌گهر سیرجان که در این سال‌ها نشان داده در مدیریت حواشی استاد است، بعد از شکست تیم مهدی رحمتی لب به تعریف و تمجید از او باز کرد! امیر قلعه‌نویی روزگار متفاوتی با مهدی رحمتی دارد. او در یک دوره رفیق گرمابه و گلستان رحمتی بود و در دوره‌ای دیگر آن‌قدر بد بودند که وسط بازی تراکتور و استقلال جلوی هزاران تماشاگر به هم فحاشی کردند.
 
حالا در زمانه‌ای که قلعه‌نویی پیر کار شده و رحمتی جوانی تازه‌کار، مربی گل‌گهر بعد از شکست یک‌طرفه تیم نابود‌شده شهر‌خودرو در این بازی گفت: شهر‌خودرو یکی از تاکتیکی‌ترین تیم‌های ایران است! قلعه‌نویی در ادامه این جمله تاریخی کار خودش را هم بزرگ جلوه داد و گفت‌: آن‌ها مقابل استقلال چندین موقعیت گل‌زنی صددرصد داشتند، اما مقابل ما موقعیت گل‌زنی چندانی نداشتند.
 
قلعه‌نویی در ادامه گفت : حریف را آنالیز کرده بودیم، ولی وقتی دیدیم تغییر روش دادند و با ۳ دفاع مرکزی بازی کردند، ما هم زود تغییر‌روش دادیم. با‌وجود ۲ باخت که می‌تواند تیم را از نظر روحی‌روانی به‌هم بریزد، اما از تک‌تک بازیکنان ممنون هستم که فوتبال با‌برنامه‌ای انجام می‌دهند. قلعه‌نویی درباره درخشش منشا و هت‌تریکش اذعان کرد: یک ستاره داریم که گل‌گهر و کارگرانش هستند و منشا هم جزو این ستاره‌هاست. تا فردا خوش‌حالی می‌کنیم و بعد از آن به فکر بازی سخت مقابل ذوب‌آهن هستیم. قولی که در‌مورد ثبات تیمی دادم، در این ۷ هفته اجرا شد.


رحمتی: تیم‌ها ما را شناخته‌اند!

سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو گفت: به‌خوبی گل‌گهر را آنالیز کرده و روی اوت‌دستی تمرین کرده بودیم. سیدمهدی رحمتی بعد از شکست ۳‌بر ۱ مقابل گل‌گهر سیرجان، حرف‌هایی زد که در جالب‌بودن، دست‌کمی از حرف‌های استاد سابقش امیر قلعه‌نویی نداشت. او با اذعان به بازی بد تیمش آن‌هم در‌حالی‌که قلعه‌نویی گفته تاکتیکی‌ترین تیم ایران است، گفت‌: ما بد عمل کردیم. برنامه داشتیم که از ابتدا، بازیکنان گل‌گهر را روی ارسال‌ها، ضربات ایستگاهی و اوت‌های دستی کنترل کنیم و تا اواخر نیمه اول هم خوب پیش رفتیم؛ حتی موقعیت‌های گل‌زنی روی ضد‌حملات داشتیم، اما دقیقه‌۴۳ روی یک اوت‌دستی تمرکز نداشتیم و آن گل هم خیلی به ما لطمه زد. ۲ گل دیگر را هم همه دیدند.
 
وی افزود: ایراد تیم ما در فاز دفاعی است؛ جایی که از عقب بازی‌سازی می‌کنیم. تیم‌ها از ما شناخت پیدا کرده‌اند! و ما را پرس می‌کنند و باید راه‌حلی برایش پیدا کنیم!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->